کلیپ صوتی که امروز برای شما آماده کرده ایم، بخش هایی از سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب است که در مورد کتاب و کتاب خوانی صحبت می کنند. این سخنان بیشتر در خصوص جوانان است. شما می توانید این سخنان ارزشمند را در ادامه مطلب دریافت کنید. همچنین متن این سخنان در ادامه مطلب آمده است. پیشنهاد ما این است که حتماً این سخنان را دانلود کنید..... جهت خواندن ادامه مطلب و دانلود برنامه روی دکمه ی ادامه مطلب زیر کلیک کنید


...اهتمام به کتاب در واقع قوامش به اهتمام به کتابخوانى است. در جامعه باید سنت کتابخوانى رواج پیدا کند. فایده‌ى سوادآموزى این است. اثر حرکت و نهضتى که در کشورها براى ریشه‌کن کردن بیسوادى انجام میگیرد، عبارت است از همین، که بتوانند از این مجموعه‌ى عرضه‌کننده‌ى فکر و ذوق و استعدادِ دیگران استفاده کنند؛ این بدون کتابخوانى امکان‌پذیر نیست. به گمان من یکى از بدترین و پرخسارت‌ترین تنبلى‌ها، تنبلى در خواندن کتاب است. هرچه هم انسان به این تنبلى میدان بدهد، بیشتر میشود.
... و من عرض کنم؛ ما در کشورمان، در جامعه‌ى خودمان، از واقعیتى که در این زمینه وجود دارد، راضى نیستیم. بله، درست است؛ امروز حجم کتابهائى که تولید میشود، با گذشته خیلى تفاوت کرده است؛ گاهى چند برابر کتاب منتشر میشود، یا تیراژ کتابها بالا میرود؛ لیکن این کافى نیست؛ اینها براى کشور ما خیلى کم است. باید جورى بشود که در سبد کالاى مصرفى خانواده‌ها، کتاب یک سهم قابل قبولى پیدا کند و کتاب را بخرند براى خواندن، نه براى تزئین اتاق کتابخانه و نشان دادن به این و آن.
به هر حال من، هم تشکر میکنم از مجموعه‌ى مسئولان امر کتاب، و هم خواهش میکنم که به مسئله‌ى کتاب به شکل جدى‌ترى نگاه شود. کارى کنیم که کتابخوانى یک امر رائج بشود و کتاب از دست جوان ما نیفتد.


دریافت کلیپ صوتی با کیفیت عالی    حجم: 3 مگابایت
دریافت کلیپ صوتی با کیفیت متوسط    حجم: 1 مگابایت

دریافت کلیپ صوتی با کیفیت پایین    حجم: 0.5 مگابایت

منبع:سایت دفتر رهبر انقلاب